Nieuw: keuzedelen voor mbo. Neem contact op

  • Webshop
  • E-books

De Handelsroute

  • Docentenpagina’s
    • Docentenpagina’s editie 2017 – 2018
    • Cohort 2016
    • Kwalificatiedossers 2012 – 2014
    • Archief nieuws & video’s
  • Contact
  • Home
  • Nieuwsoverzicht
  • Nieuws
  • Hospitality
  • Kwart Nederlanders bestelt kerstboodschappen online
 

Kwart Nederlanders bestelt kerstboodschappen online

Kwart Nederlanders bestelt kerstboodschappen online

by Timon / maandag, 11 december 2017 / Published in Hospitality, Nieuws, Nieuws koopgedrag, Nieuws winkelen 3.0

Een op de vier Nederlanders doet in de komende weken boodschappen met het oog op de viering van kerstmis. Daarbij gaat het niet om cadeautjes maar om zaken omtrent maaltijden.

Het zijn vooral de mensen die normaalgesproken ook al via internet supermarktboodschappen doen, die de fysieke winkels komende tijd bewust mijden. Een peiling van Manhattan Associates laat namelijk zien dat slechts zeventien procent van de respondenten die hun kerstdiner dit jaar via internet bestellen nooit eerder online boodschappen deed.

Vooral jongeren en mannen zijn geneigd hun kerstboodschappen online te doen. Maar liefst 35 procent van de respondenten tussen de 18 en 34 jaar is van plan een gedeelte van, of alle kerstboodschappen online te bestellen. Opgedeeld naar geslacht is het 31 procent van de ondervraagde mannen en 21 procent van de vrouwen die de kerstboodschappen online doet.

Het belangrijkst argument voor deze groep kerstshoppers om naar een pickuppoint te gaan of een busje voor te laten rijden, is de wens om drukke winkels te mijden. Dat is voor 55 procent de belangrijkste reden. Dertig procent laat het zware sjouwen liever aan een ander over en nog eens dertig procent wil zijn tijd liever anders besteden dan in een winkel.

“We zien dat grote spelers in de markt, zoals Albert Heijn, naast een speciaal assortiment en recepten voor het kerstdiner in de supermarkt zelf ook hun website inrichten op de feestdagen door, bijvoorbeeld, een speciale kerstdinerbox te komen,” zegt Pieter Van den Broecke van Manhattan Associates Benelux en Duitsland in een persbericht.

Manhattan Associates is een internationale leverancier van technologie voor bevoorradingssystemen van, onder andere, grote detailketens.

Foto: brianfagan (cc)

Bron: Emerce.nl

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kunt u iets niet vinden?

© 2019 Uitgeverij Sarphati BV. Alle rechten voorbehouden.
Online communicatie door Zuidijk

TOP
Om u online zo goed mogelijk te bedienen, gebruiken we cookies. Als u deze site blijft gebruiken, gaan we er vanuit dat u dit akkoord vindt.Oké