Nieuw: keuzedelen voor mbo. Neem contact op

  • Webshop
  • E-books

De Handelsroute

  • Docentenpagina’s
    • Docentenpagina’s editie 2017 – 2018
    • Cohort 2016
    • Kwalificatiedossers 2012 – 2014
    • Archief nieuws & video’s
  • Contact
  • Home
  • Ontzorgen
 

Ontzorgen

Ontzorgen

Voor Uitgeverij Sarphati staat de docent centraal. Wij doen al het mogelijke om u te ontzorgen.

Zo is onze lesmethode ingesteld op de examenplannen van ESS waardoor u weet dat uw studenten optimaal worden voorbereid op de examens.

We verstrekken u gratis e-book en antwoordboeken. En wat te denken van onze docentenpagina’s? Een mapje per titel per hoofdstuk met actueel nieuws, video’s, open PowerPointpresentatie en beeldbank?

 

Ontzorgen is voor ons ook u verder helpen.

Dit doen wij door goed te luisteren en in samenwerking met partners naar oplossingen te zoeken.

 

Hieronder treft u ons aanbod om zinvol invulling te geven aan uw onderwijs.

Serious Gaming

Plaza Challenge School: Plaza Challenge School is een online, economisch georiënteerd managementspel, bekroond met de IPON Award en de MetLife Award. Via dit spel maken uw leerlingen kennis met ondernemen en de bijbehorende marktprincipes. De effecten van de keuzes die uw leerlingen tijdens het spel maken, geven u fantastische mogelijkheden om de marktprincipes met hen te bespreken. De combinatie van competitie en humor in de virtuele setting van Plaza Challenge vergroot de betrokkenheid van uw leerlingen aantoonbaar. Plaza Challenge School is onderbouwd met eindtermen, sluit aan bij de leefwereld van uw leerlingen en is eenvoudig in te zetten. Het gaat in totaal om 26 speelrondes. Een docentenhandleiding is gratis beschikbaar via de website van Uitgeverij Sarphati. Het managementspel is ook geschikt voor de iPad.

Enterprise: Enterprise is een ondernemersspel dat al op veel ROC’s succesvol wordt ingezet. Het biedt uw leerlingen een realistische en motiverende ervaring rondom het runnen van een eigen bedrijf. Het spel versterkt de relatie tussen theorie en praktijk en sluit aan bij de competentieprofielen van ondernemerschap.

Leerlingen starten een eigen bedrijf met een virtueel startkapitaal van € 20.000. Ze worden uitgedaagd om de competitie aan te gaan met medeleerlingen. Om het bedrijf succesvol te maken, moeten de deelnemers zoveel mogelijk klanten aantrekken.

Skills lab

College Companies – Jong Ondernemen: Jong Ondernemen is een platform rond ontwikkeling van ondernemerschap en ondernemendheid. Ondernemerschap leer je vooral door het te doen. Via een doorlopende leerlijn en nauwe betrokkenheid vanuit het bedrijfsleven ontwikkelen leerlingen ondernemersvaardigheden door ‘learning by doing’. Door in de praktijk te oefenen, onder begeleiding van professionals, worden leerlingen tot het uiterste uitgedaagd hun kennis en vaardigheden in te zetten en verder te ontwikkelen. Jong Ondernemen is onderdeel van een internationaal netwerk en internationale ervaring opdoen behoort dan ook tot de mogelijkheden. In één schooljaar runnen uw leerlingen in een team van maximaal acht deelnemers een eigen onderneming. Ze worden ondersteund door een begeleidingsteam, bestaande uit een docent, een bedrijfsbegeleider en een financieel begeleider. College Companies staan niet ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel maar in het register van Jong Ondernemen. Dat is het enige onderscheid ten opzichte van ‘echte’ ondernemingen.

E-skills of digivaardigheid: Mbo’ers die de arbeidsmarkt op komen, moeten over digitale vaardigheden beschikken. Uit onderzoek van de Universiteit Twente blijkt dat gemiddeld 8% van de werktijd verloren gaat door een gebrek aan deze vaardigheden. ECABO inventariseerde bij het bedrijfsleven welke digitale vaardigheden medewerkers moeten beheersen om hun werk goed uit te kunnen oefenen. Het gaat hierbij niet alleen om voldoende vakgerelateerde kennis van bijvoorbeeld Word en Excel, maar ook onderwerpen als social media komen aan de orde. Uitgeverij Sarphati biedt een compleet modulair pakket aan om mbo-leerlingen digivaardig te maken. Voor delen van Microsoft Office kan de Europese certificering ECDL worden behaald.

Kassatrainer en Warehousetrainer: Via Virtual Skills lab kunt u gebruik maken van twee online trainingsprogramma’s, namelijk Kassatrainer en Warehousetrainer. Dit zijn volledig ondersteunde, online programma’s, die bovendien voorzien in de examinering op deze onderwerpen. Vaak blijkt tijdens stages dat leerlingen onvoldoende toegang krijgen tot werken met de kassa, waardoor een leerling zijn kassavaardigheden niet kan aftekenen. Met de module Kassatrainer krijgt uw leerling op interactieve wijze deze vaardigheden onder de knie. Ze kunnen in eigen tempo studeren en ook certificering is via dit programma mogelijk. Warehousetrainer is een online, interactief programma dat de leerling vaardigheden en inzicht geeft in processen en logistiek rondom warehouse.

Inspiratie & Training

E-commerce: De toekomst van retail, logistiek, commercie en ondernemerschap is een mix tussen online en offline. Kennis van E-commerce is dan ook een must. Uitgeverij Sarphati biedt een reeks van vier modules aan voor zowel docententeams als leerlingen. Hierbij wordt u helemaal bijgepraat over alle ins and outs van e-commerce, met o.a. aandacht voor de bouw en ontwikkeling van een goede webshop. Het gaat hierbij om de volgende vier modules van ongeveer 2½ uur per sessie:

  1. Idee & Product (basisidee)
  2. Platform  (technische aspecten)
  3. Traffic (marketingaspecten)
  4. Conversie  (optimaliserings- en testaspecten)

Deze sessies vormen tevens een prima basis om zelf lesmateriaal te ontwikkelen voor uw onderwijsinstelling op het gebied van e-commerce en webshop.

JobBootcamp: In een krappe arbeidsmarkt is het erg belangrijk om op te vallen tussen alle sollicitanten die meedingen naar die een droombaan. Een goed opgestelde CV, een goede motivatiebrief en sterke gespreksvaardigheden zijn de basis van effectief solliciteren. Solliciteren is echter veel meer dan dat. Hoe zet je bijvoorbeeld actief je netwerk in bij het zoeken naar (verborgen) vacatures? Hoe maak je effectief gebruik van social media en personal branding? Deelnemers aan JobBootcamp krijgen een intensieve sollicitatietraining waar al deze aspecten aan bod komen. Ook worden er profielfoto’s gemaakt door een professionele fotograaf. JobBootcamp neemt ongeveer zes uur in beslag en bestaat uit vier workshops die gegeven worden in groepjes van maximaal acht personen.

Inspiratiesessie Retail: Kega, een toonaangevend retailadviesbureau, neemt u in verschillende sessies mee naar alle aspecten van de retail. Een zeer waardevolle training voor elk docententeam en grotere groepen leerlingen. U kunt de gehele cyclus van zeven modules afnemen of enkele losse modules. De los verkrijgbare modules zijn De Touchpoints, Retailtrends en Store Safari.

  • Module 1: Single -> Multi -> Cross-channel (Duur: 2 uur) Tijdens deze module krijgt u een overzicht van de touchpoint evolutie en leert u welke strategie het meest effectief is als toekomstig retailer.
  • Module 2: De touchpoints (Duur: 7 uur) In deze module worden de vijf primaire touchpoints allemaal apart besproken om zodoende een optimale indeling en inzet van deze touchpoints te bepalen.
  • Module 3: Customer Journey Mapping (Duur: 2 uur) Het doel van deze module is inzicht verkrijgen in en vormgeven van de Customer Journey.
  • Module 4: Ontwikkelingen en innovatie (Duur: 4 uur) In deze module leert u hoe innovaties en ontwikkelingen problemen omzetten in kansen en hoe dit is te herkennen. Daarnaast wordt zelf een Customer Journey vormgegeven die wordt ondersteund door innovaties.
  • Module 5: Het krachtenveld (Duur: 2 uur) In deze module krijgt u inzicht in het krachtenveld (retail, fabrikant, leverancier, personeel en consument) en wat dit in de praktijk betekent.
  • Module 6: Retailtrends (Duur: 2 uur) In deze module krijgt u inzicht in trends en ontwikkelingen en leert u trends toepassen bij een specifieke problematiek.
  • Module 7: Store Safari (Duur: 4 uur) De opgedane kennis in de voorgaande modules wordt nu in de praktijk bekeken in Amsterdam. Het doel is om trends te herkennen en toe te passen.

 

De wereld van de ondernemer: Om docenten, managementteams en directies te ondersteunen bij de implementatie van ondernemerschap ontwikkelde Uitgeverij Sarphati, in samenwerking met de Wereld van de Ondernemer, een pakket trainingen. U hebt hiermee een krachtig en effectief hulpmiddel in handen om ondernemerscapaciteiten van uw leerlingen te ontwikkelen en ze bijvoorbeeld voor te bereiden op het examen CE Ondernemerschap. De totale training beslaat drie dagdelen en is een uitstekende basis om onderwijs in ondernemerschap invulling te geven.

Effectief verkopen met POINT®: Maak je POINT® en je creëert je eigen werkplezier en bent van nog meer waarde voor klanten en collega’s. De sessie ‘Effectief verkopen met POINT®’ neemt je mee in het vak van verkoper zoals het in feite zou moeten: de klant en zijn behoefte centraal. De centrale overtuiging bij To the POINT® verkopen is: Ik kom klanten iets brengen in plaats van iets halen.

De unieke POINT®-strategie staat voor:

  • Persoonlijk en betrokken klanten en collega’s benaderen
  • Oplossingsgericht denken en doen
  • Initiatief nemen
  • Nut en toegevoegde waarde leveren
  • Toegankelijk zijn naar klanten en collega’s

Enkele thema’s tijdens een To the POINT® training zijn:

  • Hoe ga je van contact naar contract?
  • Hoe stel je kwaliteitsvragen?
  • Hoe luister je effectief naar je klant?
  • Hoe breng je koopmotieven in kaart?
  • Hoe laat je klanten de voordelen inzien?
  • Hoe voorkom je bezwaren?

Deelnemers gaan zelf ervaren welke verkoopbenadering een klant wel of niet doet kopen. Door deze interactieve werkvorm raken u en uw leerlingen enthousiast voor het echte verkoopvak. Het is eveneens prima te gebruiken als voorbereiding op de stage. De POINT® strategie is ontwikkeld door Frank Serraarens. POINT® is een geregistreerd merk bij Merkenbureau Benelux en wordt ook als lesmateriaal ontwikkeld voor vmbo, mbo en hbo onderwijs in Nederland. Zo kan een nieuwe generatie jongens en meiden een inspirerende verkoopmindset ontwikkelen die ze in de toekomst kunnen inzetten in het bedrijfsleven.

Advies & Hulp

E-scan: Kennis, kunde en vaardigheden ontwikkelen zich in de loop van de opleiding. De E-scan is een webbased meting, waarbij u en uw leerling met behulp van een vragenlijst een nulmeting kunnen doen. Op basis van deze meting ontvangt iedere leerling een rapportage waarin duidelijk wordt in hoeverre de kennis en vaardigheden ontwikkeld zijn. Zo kunt u gericht werken aan de ontwikkeling van uw leerlingen. Deze meting kan zo vaak gedaan worden als u wilt en is een uniek instrument om maximaal rendement uit uw leerling te halen. E-scan kan afgenomen worden voor elke leerling en docent. Tevens kunt u een training inkopen waarbij we met u alle mogelijkheden doornemen die de E-scan u biedt.

Jouw Onderneming: ‘Jouw Onderneming’ is software die uw leerling stapsgewijs ondersteunt bij de opstelling van een doordacht, professioneel en praktisch ondernemingsplan. Het programma stimuleert uw leerling om doelgericht en zelfstandig zijn bedrijfsidee te verwoorden en het activeert commercieel en financieel denken. De software biedt de mogelijkheid tot een gedegen concurrentieanalyse. Financiële begrippen uit de lesstof zijn sneller duidelijk, omdat uw leerling meteen de gevolgen ziet van gegevens die hij invoert. Op ieder onderdeel vindt uw leerling uitleg in de vorm van helpteksten en tips en trucs. Ook kan uw leerling op ieder onderdeel voorbeelden bekijken van ondernemers in verschillende branches. De leerling zal met de software van ‘Jouw Onderneming’ minder opzien tegen een ondernemersplan maken en hij kan er – desgewenst – zo mee naar de bank.

Incompany: Uitgeverij Sarphati ondersteunt professionele Incompany post mbo-opleidingen van concept tot uitvoering. Desgewenst leveren wij zelfs de docenten. Wilt u eens vrijblijvend onze mogelijkheden bespreken? Maak dan een afspraak met ons Incompany team via 0522 – 235 230 of info@uitgeverij-sarphati.nl.

Hulp bij maatwerk: Wilt u maatwerk, maar heeft u niet voldoende tijd of capaciteit om dat handen en voeten te geven? Wij helpen u graag met de totstandkoming van een passend opleidingsaanbod.

Keuzepakket bij verhoging lesuren mbo

Het kabinet wil het verplichte aantal lesuren in het mbo verhogen. Mbo-instellingen moeten meer uren les geven en minder onderwijstijd besteden aan beroepspraktijkvorming (BPV). Deze maatregel moet de kwaliteit van het mbo verbeteren en de doorstroom naar het hoger beroepsonderwijs (hbo) vergroten. Alle hiervoor genoemde instrumenten kunnen hiervoor worden ingezet! U kunt ons bellen of mailen voor advies.

Taal & Rekenen

Uitgeverij Sarphati biedt ook ondersteuning bij niet beroepsgerichte vakken, zoals rekenen en taal. Hieronder ziet u enkele voorbeelden.

Rekenniveau omhoog met Stimmit 2.0

In samenwerking met verschillende onderwijsorganisaties is het online rekenplatform Stimmit.nl uitgebreid tot een geheel nieuwe rekenmethode voor het VMBO en MBO. Het leerplatform biedt in de nieuwe versie een afgeschermde, persoonlijke omgeving aan leerlingen waarin zij in de vier rekendomeinen hun rekenvaardigheden kunnen oefenen en uitleg in de vorm van instructievideo’s kunnen bekijken.

Het platform is adaptief, waardoor leerlingen oefeningen kunnen maken op het eigen niveau. Docenten zien op een resultatendashboard de scores van hun leerlingen, waardoor zij hun leerlingen eenvoudig de juiste begeleiding in de les kunnen bieden. Na het maken van verschillende oefeningen krijgen leerlingen tevens de mogelijkheid om een oefentoets te maken waardoor ze zich helemaal klaar kunnen stomen voor de echte toets.

 

Uitgelicht:

  • Enquête: hoe kunnen wij u optimaal bedienen?
  • Nieuwsoverzicht

Kunt u iets niet vinden?

© 2019 Uitgeverij Sarphati BV. Alle rechten voorbehouden.
Online communicatie door Zuidijk

TOP
Om u online zo goed mogelijk te bedienen, gebruiken we cookies. Als u deze site blijft gebruiken, gaan we er vanuit dat u dit akkoord vindt.Oké